22 Mart 2010 Pazartesi

6. Toplantı

SOSYOLOJİ KULÜBÜ
6. TOPLANTI

Konu: Marmara Sosyoloji Günleri
Sosyoloji Öğrencileri Kongresi
Tarih: 19.03.2010

- Toplantılara katılımın az olması ve özellikle birinci sınıflarla iletişime geçmek konusunda yaşanan sıkıntılar hakkında görüşüldü. Toplantı duyurularının bölüm panolarına da asılması ve facebook’da bir grup kurulması kararlaştırıldı.

- Kongre ile ilgili genel bilgi verilmesinin ardından ikinci temsilciler toplantısına katılan arkadaşlar tarafından bilgi aktarımında bulunuldu. Kalacak yer ve uçak bileti alımı hakkında görüşüldü. Sınıflarda gidiş dönüş tarihleri ve kalacak yerlerle ilgili kesin listeler oluşturulması kararlaştırıldı.

- 20-21 Mayıs Marmara Sosyoloji Günleri için Mustafa Necati Konferans Salonu (yemekhanenin üstü) kullanımı için rektörlüğe dilekçe verilmiştir. Pazartesi dilekçenin onaylanmasının ardından günlerin duyurusu yapılmaya başlanacaktır.

- Günler için sunum özetleri son teslim tarihi 14 Mayıs’tır.

- Önceki toplantılarda da görüşülen eğitim konusunun alt başlıkları tekrar görüşüldü. Önerilen alt başlıklar:
Eğitim ve Toplumsal cinsiyet
Eğitim ve Mekan
Eğitim ve Pedagoji
Eğitim ve STK
Eğitim ve İdeoloji
Eğitim ve Göç
Eğitim ve Sinema
Eğitim ve Din
Eğitim ve Dil
Eğitimde Neoliberal Politikalar
Köy Enstitüleri ve Halkevleri
Eğitimde Farklı Yaklaşımlar
Eğitimde Şiddet
Sınav Sistemi

Bu başlıkların mail grubunda tartışmaya açılması kararlaştırıldı.

- Afiş konusunda sonraki toplantıda önerilerin Zeynep ve Şaban’ın arkadaşlarına aktarılarak çalışmaların başlaması kararlaştırıldı.

- Günlerde gösterimi için önerilen filmler :
Koro
Sınıf
Dalga

- Sunum yapmaları için önerilen kişilerle öneriyi getiren arkadaşların görüşüp en kısa zamanda bizleri haberdar etmeleri konusunda görüşüldü.

- Mayıs ayında gerçekleştirilecek bahar şenliklerinde babası ve dedesi tarafından diri diri toprağa gömülerek öldürülen Medine Memi’nin kardeşlerinin eğitim masraflarına destek olmak için para toplamak ve erkeklerle konuştuğu için öldürülen Medine için bir anı defteri açmak amacıyla bir stand kurulması kararı verildi. Konuyla ilgili görüşmeler kulüp başkanı Melek Özmüş tarafından yürütülecektir.

- Okuma atölyesi düzenlenmesi kararlaştırıldı. İlk atölye 26 Mart Cuma günü gerçekleştirilecektir.